Jak pokračuje příprava elektronické evidence tržeb

21.04.2015

Jak pokračuje příprava elektronické evidence tržeb ? Odpovídá p. náměstkyně finistra financí Simona Hornochová v rozhovoru  pro Konkursní noviny.

* Jak pokračuje příprava zákona, který se týká elektronické evidence tržeb?

Ten zákon je po vnějším připomínkovém řízení. sešlo se nám připomínek relativně dost. stejně jako u předchozího zákona se dají podřadit pod několik kategorií, které se pořád opakují. Takže jsou to věci, které jsme řešili v minulých dnech. K připomínkám jsme uvedli naše komentáře a následovalo osobní vypořádání s připomínkovými místy. Za sebe můžu říct, že diskuse byla velmi konstruktivní. Chtěli jsme to prodiskutovat v detailu, protože i tady chceme mít komfort s tím, že zákon bude dobře.


* Koho se bude zákon týkat?

Chceme vstup do systému fázovat, protože si myslíme, že je to veliký projekt. Nemůžeme zatížit podnikatelské prostředí jednou velkou nárazovou povinností. Takže v první vlně by to měly být restaurační a stravovací služby - segment hotelů a restaurací. V druhé vlně, kvartál na to, by to měl být maloobchod a velkoobchod. Pak máme třetí skupinu subjektů, o kterých není rozhodnuto. Předchozí dva segmenty jsou jasné.


* Co od zákona očekáváte?

Primárně očekáváme, že se nám narovná tržní prostředí. Podnikatelé, kterých je určitě většina poctivých, říkají, že jsou tlačeni do tak nízkých cen, že když budou poctivě odvádět daně, tak nejsou schopni konkurovat. A to si myslíme, že je špatně. Dostalo se to do roviny, kdy opravdu je potřeba s tím něco udělat. Samozřejmě je důležitý i výběr daní, kdy v konzervativní variantě odhadujeme nárůst o 10 - 12 miliard korun ročně.


* Kdy má zákon o elektronické evidenci tržeb vstoupit v platnost?

Stále cílíme na datum 1. ledna 2016. Od začátku jsme věděli, že je to ambiciózní plán. Doufáme, že se to spustí. Zase na druhou stranu i pan ministr na konferenci pořádané Hospodářskou komorou řekl, že kdybychom to datum o nějaký měsíc nedodrželi, nic se nestane. Všichni vnímáme, že rychlé zavedení elektronické evidence tržeb nemůže být na úkor možnosti testovat systémy pro vybrané subjekty, aby to opravdu bylo hladce nachystané. Pokud by se zavedení systému zpozdilo, což se pochopitelně může stát, tak to samozřejmě bude ve prospěch těch povinných subjektů. Nemůžeme jim nedat prostor několika měsíců, kdy budou mít možnost pořídit si potřebný přístroj a vyzkoušet si, jestli software funguje. I dodavatelé těch přístrojů a příslušných aplikací musí mít dost času, aby mohli vytvořit potřebná řešení. Zatím stále počítáme s 1. lednem 2016. Nikdo však nebude vnímat jako tragedii, když se to o kousek posune. Nesmí se to samozřejmě posunout o moc a musí to fungovat.

zdroj

Zpět na výpis

Máte problémy s výběrem?
Naši kvalifikovaní odborníci Vám rádi poradí a odpoví.

+420 553 620 729 info@serd.cz
Prosím čekejte...

Kontaktujte nás!

Povinné položky je nutné vyplnit

Kontaktní údaje

SYSTEM-COMMERCE s.r.o.
Mírová 716/12
746 01 Opava

IČ: 25822969
DIČ: CZ25822969

Tel.: +420 606 811 325
E-mail: info@system-commerce.cz


Všechny kontakty